woensdag 8 mei 2013

A Estrada

Carballino, kregen we kamer op het vijfde. Wat wegstoppen die excentrieke fietsers? Reuze overdekt, winderig terras, ideaal voor de was. Er waren zelfs wasdraden. Onderweg hadden we de menu van de dag genomen. Picknick op de kamer dus. Aan dat menu onderweg, hing een misverstand. 13u was blijkbaar wat vroeg voor die kok. De hoofdschotel werd in geuren en kleuren beschreven door de kok zelf. Maar het zou wel nog een 45 minuutjes duren. Dan maar een slaatje en een tortilla. Tegen dat we dat binnen kregen, was dat visje ook klaar.... Hadden we energie binnen voor nog wat extra klimwerk.:-)
Carbillino 8u, zwaar bewolkt de stortbui net voorbij. Trees, ingepakt met dikke trui, regenjas, regenbroek en overschoenen. Ik vertrouwde er op dat de H. Jacob zijn pelgrims geen tweede maal zou testen. Zomer uitrusting, de lange klim zou wel voor warmte zorgen. De GPS welke al de vorige avond ingesteld was, bleef opvallend stil. Ik snapte er niets van. Deed alles normaal, behalve dan navigeren. Blijkt de kaart verdwenen. Gelukkig waren de tracks nog aanwezig. (Waypoints ook)
Klims aan 7%. Fraaie uitzichten, maar wat nevelflarden en dus niet zo kleurrijk. A Extrada, weer menu van de dag. Lekker, uitgebreid en slechts 8€. Alhoewel Trees ook de volumineuze drie gangen binnen heeft, besluit ze dat het genoeg was voor vandaag. Had ik dan toch maar die Tinto genomen.
Morgen richting einde van de wereld. (Finisterre) Misschien wil Trees net als de duizenden voor haar er haar kledij verbranden? Nu weer in café. Die gaan mee met de tijd. Overal wifi. De code hangt meestal uit. Ondertussen GPS nog eens bekeken. Resultaat, geen tracks meer. Spreekt weer Engels, toont Garmin ergens in de USA. Wanneer is t vaderkensdag?

1 opmerking:

  1. Die tweede foto doet me ergens terugdenken aan Roemenië...
    Morgen vertekken we met de kleinzonen, benieuwd...ik probeer mijn nexus ook eens uit als er wifi is.

    BeantwoordenVerwijderen